הזקן במסדרון • קשיש חרדי בן 94 המתין למעלה מ-24 שעות לחדר

במשך כ-30 שעות היה הקשיש מאושפז במסדרון בית החולים, עד אשר, לאחר מאמצים רבים, נמצאה עבורו מיטה לאשפזו בחדר המחלקה. "קשה להאמין שבישראל 2016 יכול לקרות מצב שקשיש בן 94 לא יקבל מיטה וחדר בבית חולים כשהוא חולה ומאושפז. זה דבר בלתי נתפס"
ארי וידר 2 Comment on הזקן במסדרון • קשיש חרדי בן 94 המתין למעלה מ-24 שעות לחדר

לדברי בני המשפחה, הם פנו אף ללשכתו של שר הבריאות ליצמן, אך לא זכו לטיפול של ממש בעת פנייתם ורק לאחר התערבות ח"כ אורי מקלב ופנייתו ללשכת שר הבריאות, נכנסה הלשכה לפעילות, שבסופה נמצא הפתרון

צילום: אדי ישראל, פלאש 90
במשך כ-30 שעות היה הקשיש מאושפז במסדרון בית החולים, עד אשר, לאחר מאמצים רבים, נמצאה עבורו מיטה לאשפזו בחדר המחלקה. "קשה להאמין שבישראל 2016 יכול לקרות מצב שקשיש בן 94 לא יקבל מיטה וחדר בבית חולים כשהוא חולה ומאושפז. זה דבר בלתי נתפס"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

קשיש בן 94 אושפז השבוע במסדרון בית החולים שערי צדק בירושלים ובמשך למעלה מיממה לא נמצא עבורו חדר, כך טוענים בני משפחתו.

לדברי בני המשפחה, הקשיש שחש ברע פנה לחדר המיון בשערי צדק ביום ראשון האחרון. לאחר שעות ארוכות של בדיקות, הוחלט על אשפוזו במחלקת לב, וזאת בשל היותו חולה לב במשך שנים רבות.

לדבריהם, למרות שהקשיש היה צריך להשלח לאשפוז במחלקה הקרדיולוגית נאמר לו כי אין מקום עבורו במחלקה, והוא נשלח למחלקה הגריאטרית, אלא שבהגיעו למחלקה הגריאטרית, כך מספרים בני המשפחה, הוא נשלח בחזרה למיון מאחר שגם במחלקה הגריאטרית לא היה מקום.

אולם גם במיון היה מלא ועל כן הוא אושפז במחלקה הגריאטרית, ולטענת בני משפחתו, בתחילה על כסא במסדרון לאחר שלא הייתה מיטה פנויה.

לדברי בני המשפחה, הם פנו אף ללשכתו של שר הבריאות ליצמן, אך לא זכו לטיפול של ממש בעת פנייתם ורק לאחר התערבות ח"כ אורי מקלב ופנייתו ללשכת שר הבריאות, נכנסה הלשכה לפעילות, שבסופה נמצא הפתרון.

במשך כ-30 שעות היה הקשיש מאושפז במסדרון בית החולים, עד אשר, לאחר מאמצים רבים, נמצאה עבורו מיטה לאשפזו בחדר המחלקה.

"קשה להאמין שבישראל 2016 יכול לקרות מצב שקשיש בן 94 לא יקבל מיטה וחדר בבית חולים כשהוא חולה ומאושפז. זה דבר בלתי נתפס" אמרו בני המשפחה.

מלשכת שר הבריאות יעקב ליצמן נמסר: "אין תגובה".

מבית החולים שערי צדק נמסר לאתר 'קול חי': "המטופל הגיע למחלקה לרפואה דחופה ביום א' בשעה 13:30.  נבדק, אובחן והוחל בטפול סמוך להגעתו והוחלט על אשפוזו. בשעה 22:30 הועבר לאשפוז במחלקה הגריאטרית, במיטת פרוזדור, בהעדר מיטות פנויות. המטופל, לדאבוננו, סרב לבקשות החוזרות ונשנות של האחות במחלקה להכנס למיטה ובחר לשבת לצידה. בסביבות חצות הוא נעתר ונכנס למיטה והועבר למיטה שהתפנתה במחלקה הפנימית למחרת בשעה 17:00.

מצוקת אשפוז, בעיקר בחדשי החורף המחייבת השהיית מטופלים בחדר המיון או אשפוז בפרוזדורי המחלקה, הינה חזיון נפוץ בבתי החולים בארץ.  בימים אלה שערי צדק נמצא בתנופת בניה להרחבת המחלקה לרפואה דחופה ומערך האשפוז בבית החולים לרווחת המטופלים. שערי צדק ידוע בטפולו החמלתי במטופל הקשיש וצר לנו ביותר על הנסיבות שחייבו אשפוז בפרוזדור".

בתוך כך פורסם היום סיפור דומה שאירע באיכילוב. בנו של קשיש בן 91 סיפר "הבוקר הגעתי לאיכילוב לסעוד אותו. מצאתי אותו יחף, ללא חלק עליון, ללא השגחה, זרוק במסדרון על כסא. הסבירו: היינו צריכים את מיטתו. 'קר לי', אמר לי בשקט. מצב זה אסור שיהיה נורמה. התקציבים קיימים. זכותנו לסדר עדיפויות אחר, שהרי ברור, מחר זה אנחנו והיקרים לנו".

מנהל בית החולים פרופ' רוני גמזו מיהר להגיב ואמר: "אני מוכרח להודות שכאב לי על האבא יוסף שישב על כורסא במסדרון ועל התחושות של הבן, אבל כאב לי יותר על התרבות האשפוזית שאנחנו בבתי החולים בישראל נגררנו אליה. לא בשביל זה אנחנו כאן.

'הזקנה במסדרון', שלצערי הפך לביטוי שחוק ונורמה במדינה, צריך וחובה שיעבור מן העולם. ולכן, אני רוצה לשתף אתכם ולספר לכם שכבר מכניסתי לתפקיד, אני פועל עם הנהלת בית החולים ומול משרדי הממשלה להוצאת המיטות אשפוז ממסדרונות המחלקות הפנימיות.

"זה קשה, אומרים לי שאני הוזה שכן הדבר בלתי אפשרי במדינת ישראל, אבל אני נחוש ללכת עם זה עד הסוף ולדאוג שכל אזרח במדינת ישראל יזכה לתנאי אשפוז הולמים ומכבדים כבר בתחילת האביב".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    לא נורא הכל משמים

  2. 1

    בס"ד

    לא יאומן, משרד הבריאות במשך שנים מזניח את התופעה מאז שעלתה לכותרות בקמפיין של ברק על הזקנה במזדרון, מה עם והדרת פני זקן?
    במקום להתעסק עם הבעיות הקריטיות באמת, משרד הבריאות מקצה משאבים
    לפקידים שסורקים את הארץ לאורכה ורוחבה במוסדות חינוך חרדיים ומעמידים דרישות הזויות שמעולם לא הועלו עד היום, והכל בכדי לעכב את חתימתם לצורך קבלת הרשיונות של מוסדות החינוך החרדיים

    אז איפה שר הבריאות החרדי???? אפילו במשרד שלו הוא לא עושה סדר???